Brottning
Brottningssektionen

Som förälder
Erat ansvar är att se till att barnen vid träning:
- Kommer i tid.
- Har rätt utrustning.
- Är i träningsdugligt skick.
- Håller kontinuitet när det gäller träningen, muskler är färskvara.
- Inte tränar när man är sjuk. Ledarna/tränarna litar på att ni föräldrar har koll på detta, ni känner era barn bäst i det avseendet.

Erat ansvar när det gäller tävling är att se till att barnen:
- Kommer i tid, är ni osäker vilken tid som gäller så prata med ledare/tränare.
- Är redo inför sina matcher, det kan bli bråttom ifall matchlistorna kommer i ojämn takt (sen ankomst=förlust).
- Har rätt utrustning: träningsoverall, skor, röd och blå trikå (finns att låna).
- Är i tävlingsdugligt skick, klippta naglar mm.
- Är friska. Ledarna/tränarna litar på att föräldrarna har koll på detta, ni känner era barn bäst i det avseendet.
- Inte äter godis under tävling, när barnet har tävlat klart är det ok att äta. Barnen kan äta frukt, russin mm. Dvs. sådana saker som ger längre energi. Det är viktigt i träningssyfte att dom lär sig vad som är bra och inte bra att äta på tävlingar, samma regler gäller när barnen åker på träningsläger.
- Att barnen stöttar och hejar på varandra (lagkänsla)

Erat ansvar är dessutom att betala medlems- och sektionsavgifter, samt vara behjälplig vid tävlingar eller andra aktiviteter som vi har.