Rosvik Idrottsklubb

Information om utvecklingsprojekt i vår förening
Under rubriken utveckling kommer vi löpande informera om utvecklingsprojekt i vår förening. I dagsläget ligger fokus på vår ishall och vårt gym.
Bidrag från Länsstyrelsen

Som tidigare nämnts har Länsstyrelsen i Norrbotten beviljat projektstöd för Byggnation av gym, sociala utrymmen och omklädningsrum, samt tillgänglighetsanpassning av utrymmen och investering i värme och elsystem som är mer miljövänliga och effektiva med journalnummer 2019-4095 inom landsbygdsprogrammet 2014–2020 och just nu är bygget i full gång.

Bidraget ska gå till investeringar i Rosviks ishall för att möta behov som finns så som exempelvis ny belysning och indragning av fjärrvärme, men även för att bygga omklädningsrum som kommer att gynna såväl sommar- som vinteridrotter då inga andra omklädningsmöjligheter finns vid byns idrottsanläggningar. Efter avslutat bygge kommer vi kunna erbjuda separata omklädningsrum för damer/herrar/flickor/pojkar och detta är en viktig del i att kunna bedriva ett jämlikt idrottsutövande. Vidare kommer en satsning görs för att bygga om och utrusta gymmet vilket möjliggör träning i byn istället för resande till gym inne i stan.

För att synliggöra projektmedlen vi fått sitter det en skylt i ishallen och vi kommer fortlöpande att informera på hemsidan under rubriken Utveckling. Bidragsmedlen är en del av ett EU projekt.

Sponsorer, bidrag och ideellt i vår framtidssatsning
Bidrag, sponsorer och lite extra hjälp!

Vi har den stora glädjen och turen att få hjälp från flera håll i vårt utvecklingsprojekt. Först och främst har vi fått stöd från Länsstyrelsen Norrbotten, Riksidrottsförbundet och Piteå kommun, men vi har även fått bidrag från Sparbanken Nord - Framtidsbanken och från PiteEnergi.

Vi kan konstatera att vi har fått ovärderlig hjälp av flera företag som bidrar med kompetens och material till bygget, exempelvis TA-bygg, Fyrkantens El, Colorama, Wangeskog och Muskot Media AB. Vidare har El-Trion gått in som huvudsponsor till Ishallen och bidrar med medel för att färdigställa bygget.

Inte nog med det, privatpersoner i vår fina by stöttar med ideellt arbete och genom att köpa den grillkol vi säljer för att få in slantar till bygget. Vi är mycket tacksamma för all hjälp, alla bidrag och all stöttning som sammantaget leder vår verksamhet och vår by framåt.

Idag känner vi oss verkligen RIK:are!