Fotbollssektionen

Försäkring Fotboll
Genom medlemskap i Fotbollssektionen och fotbollsförbundet är ni försäkrade i Folksam.
Försäkringen gäller alla aktiva, både de som deltar i matchspel och motionärer.

Försäkringen gäller för träningar, matcher och för resor till och från dessa. Försäkringen gäller även under match eller träning på annan ort och utomlands.

Viss del av akutersättning för att betala vård- och resekostnader som uppstår på grund av skada kan utgå.
Om olycksfallsskadan krävt vård hos legitimerad läkare kan ersättning lämnas för skadade kläder och glasögon. Även tandskador kan täckas av försäkringen.

Utöver denna försäkring är barn försäkrade via Piteå kommun.
Även många hemförsäkringar täcker in skador som uppstår i samband med idrott. Gör din? Se över dina villkor:)

FOLKSAM