Fotbollssektionen

Om Fotboll i Piteå Norra, Sju, Nif och Rik

Alla älskar väl fotboll:)

I Rosvik bedriver vi fotbollsverksamhet på Hedvalla och Rosvalla. Hedvalla är belägen vid elljusspåret och RIK:s kansli och här spelas mestadels 9- och 11-manna fotboll. Rosvalla finner ni vid Rosvik skola och här spelas 3-, 5-, och 7-manna fotboll. Under 2021 bedrivs mer och mer fotboll i samarbetslag under FC Norrskens flagg vilket innebär att vi spelar boll i Rosvik Sjulsmark och Norrfjärden.

Från 2021 bedriver vi verksamhet för barn födda 2015. Startskottet för uppstart är varje år ett informations- och uppstartsmöte för berörd åldersgrupp. Vårt mål att bedriva fotboll för så många barn och ungdomar som möjligt och att våra barn och ungdomar ska fortsätta idrotta långt upp i åldrarna.

Alla lag under FC Norrskens ideella organisationer vilket innebär att våra ledare, tränare och lagledare bedriver träning, matcher, planering av verksamheten med mera på sin fritid. Utan ideellt engagemang ingen fotboll.

Vårt mål är att alla tränare ska gå utbildningar som arrangeras i Fotbollsförbundets regi. Vi eftersträvar att ha kompetenta ledare i alla våra lag. Vill du engagera dig? Hör av dig!

All träning syftar till att vara lekfull, utvecklande och inkluderande och ledarna arbetar för att alla ska känna sig trygga, värdefulla och välkomna.

I fotbollssektionen är vi snälla mot varandra, både ord och handlingar ska vara trevliga både på träningar, matcher, fritid, skola och på sociala medier. I föreningen och på en fotbollsplan hjälps vi åt, vi tackar efter matchen och vi respekterar våra motståndare och domare.

Inom fotbollen är det tränarna som coachar, spelarna som spelar, domarna som dömer och publiken som hejar.

För specifik laginformation kika under fliken våra lag och ledare.