Fotboll
Fotbollssektionen

Fotbollssäsongen 2022 och FC Norrsken
2022-04-13 12:18

Då var fotbolssässongen 2022 igång lite försiktigt, många lag har bokat inomhustider och vi gjorde ett tappert försök att skotta av Hamnplan. Kung Bore var dock inte klar för året utan tvingar oss vänta lite till innan vi beträder grusplanen.

I år ansvarar Rosvik Fotbollssektion endast för hårdvaran, det vill säga planer, planskötsel och anläggingsfrågor. I år planerar anläggningsgruppen att se över antalet sittplatser på Hedvalla och Rosvalla, sätta upp staket runt planerna och sätta belysning på Hedvalla.

Själva mjukvaran, fotbollsspelandet, ligger under FC Norrsken, ett fotbollssamarbete mellan byarna norr om Piteå, Norrfjärden, Rosvik och Sjulsmark. Samarbetet kommer sig av en önskan att att alla barn och ungdommar ska få spela fotboll så länge som möjligt och för att möjliggöra detta behöver vi samarbeta mellan byarna.

Medlemskap är i moderföreningen som vanligt, men tröjfärg och fotbollstillhörighet blir röd och FC Norrsken. Vi ser fram emot att få stötta ungefär 400 fotbollsspelare som tillsammans sprider fotbollsglädje och gemenskap i våra byar.

Frågor om planerna kontakta styrelsen för Rosvik IK eller Anläggningsgruppen för fotboll RIK. Frågor om verksamheten i sig, kontakta FC Norrsken.

Nu kör vi!