Hockey
Hockeysektionen

Tänkvärt från en Hockeyförälder!
2019-12-20 08:03

FRÅN EN HOCKEYFÖRÄLDER:

En av mina vänner frågade "Varför betalar du så mycket pengar och spenderar så mycket tid för att din son ska spela hockey?" Tja, jag har en bekännelse att göra: Jag betalar inte för min sons hockey. Eller hans skridskor, klubbor, hjälm och axelskydd. Eller hans istid, cuper och läger.

Så, om jag inte betalar för hockey, vad betalar jag för?

- Jag betalar för de ögonblicken när mitt barn blir så trött att han vill sluta men kämpar på och hittar gnistan igen.

- Jag betalar för den möjlighet som mitt barn får till livslånga vänskapsrelationer.

- Jag betalar för att han får bra ledare som lär honom att hockey handlar inte bara om en sport utan om livet.

- Jag betalar för att mitt barn ska lära sig att vara disciplinerad.

- Jag betalar för att mitt barn ska lära sig att ta hand om sin kropp.

- Jag betalar för min son att lära sig att jobba i grupp och vara en stolt, stödjande, vänlig och respektfull lagmedlem.

- Jag betalar för att mitt barn ska lära sig att hantera besvikelse, när han inte gör det mål han hoppades på eller ramlar vid ett friläge som han tränat på tusen gånger om men stannar fortfarande i laget och är fast besluten att göra sitt bästa nästa gång.

- Jag betalar för att mitt barn ska lära sig att uppnå mål.

- Jag betalar för att mitt barn ska lära sig att det tar tusentals timmar med hårt arbete och träning för att skapa en mästare, och att framgång inte sker över natten. Det får man helt enkelt jobba för.

- Jag betalar så att mitt barn kan vara i rinken istället för framför en skärm.

Jag kan fortsätta rabbla upp saker, men för att vara kort betalar jag inte för hockey; Jag betalar för de möjligheter som hockey ger mitt barn att utveckla attribut som kommer att följa honom under hela sitt liv och ge honom möjlighet att välsigna andras liv. Det tror jag är en bra investering!

//Hockeyförälder

Ny sektionsledare2023-09-28 11:49