Rosvik Idrottsklubb

Medlemshantering
Rosvik IK använder sedan hösten 2017 systemet SportAdmin för följande:
  • Medlemsregister och medlemshantering
  • Tidrapportering vid träningar och matcher
  • Anmälningssystem till Rosvik IK, lag, grupper, events mm.
  • Hemsida & App för lagledare och tränare (för att kunna hantera laget, gruppen, tidrapportering mm.)
Rosvik IK är ansvarig för personuppgifter och dessa hanteras och lagras enligt personuppgiftslagen (PuL).
SportAdmin lagrar personuppgifter för samtliga medlemmar (spelare, tränare, ledare, styrelse).

Vid anmälan av dig själv eller ditt barn godkänner du att Rosvik IK hanterar personuppgifterna.

Uppgifterna krävs för att:
  • Medlemshantering
  • Utskick (information och nyhetsbrev)
  • Administration
  • Fakturering
De personuppgifter som lagras är:
  • Namn
  • Personnummer
  • Adress
  • Telefonnummer
  • Epost
Endast godkända administratörer genom huvudstyrelsen i Rosvik IK har tillgång till medlemsregistret.
Ledare och tränare har endast tillgång till personuppgifterna för det/de lag de tränar.

För bidrag från Riksidrottsförbundet (LOK-stöd), studieförbund (SISU eller liknande) och Piteå Kommun lämnas även till viss del personuppgifter över.

Rosvik IK lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part utan godkännande.

Du har när som helst rätt att begära ut registrerade uppgifter från Rosvik IK för dig själv eller ditt/dina barn du är vårdnadshavare till.
Rosvik IK är skyldiga att korrigera (när informerad) eventuella felaktiga uppgifter i registret

Medlemsutskick:
Adressuppgifter/e-post används vid medlemsutskick.

Publicering på Hemsidan:
Foton och statistik från våra lag och grupper kan läggas upp på vår Hemsida och Facebook.
Om du inte godkänner detta ska du anmäla detta till Rosvik IK Kansli.